Όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα «Έθνος», που παρουσιάζει την τελική μορφή του νομοσχεδίου, θεσμοθετείται η συνοδευόμενη οδήγηση από την ηλικία των 17 ετών - κάτι που σημαίνει ότι νέοι και νέες αφού περάσουν από θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και λάβουν την απαραίτητη βεβαίωση δυνατότητας οδήγησης, θα μπορούν να οδηγούν με έναν συνοδηγό.
Ο εν λόγω συνοδηγός θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 ετών, κάτοχος διπλώματος οδήγησης για τουλάχιστον πέντε χρόνια και να μην του έχει καταλογιστεί ποτέ κανένας βαθμός ποινής στο point system.
Ο ανήλικος κατά τη διάρκεια της συνοδευόµενης οδήγησης υποχρεούται σε ειδική ασφαλιστική κάλυψη. Η οριστική άδεια οδήγησης θα χορηγείται µετά τη συµπλήρωση των 18 ετών.
μεταχειρισμενα μηχανακια yamaha crypton
με πειραζει που δεν βλεπω πια τα ματια σου
pay old navy credit card over phone
Πώς θα χορηγούνται οι άδειες οδήγησης
Η οριστική χορήγηση των διπλωμάτων οδήγησης θα διαρκεί έως και πέντε εργάσιμες ημέρες, προκειμένου να ελεγχθεί το οπτικοακουστικό υλικό που θα έχει συγκεντρωθεί.
Σύµφωνα µε τις προβλέψεις του νοµοσχεδίου, που θα κατατεθεί το συντοµότερο στη Βουλή, κάθε υποψήφιος οδηγός θα υποβάλλεται πρώτα στη θεωρητική εξέταση, και εφόσον επιτύχει, θα ακολουθεί η δοκιµασία προσόντων και συµπεριφοράς, η οποία θα διενεργείται σε δύο στάδια, που µπορούν να προγραµµατίζονται και την ίδια ηµέρα.
Εξέταση χωρίς τον εκπαιδευτή
Οι φερέλπιδες οδηγοί θα εξετάζονται σε πρώτο στάδιο στην πορεία ενώ σε δεύτερο θα αποδεικνύουν τις δεξιότητες οδήγησής τους. Οι υποψήφιοι θα εξετάζονται στο δεύτερο στάδιο μόνο εάν επιτύχουν στο πρώτο. Εάν επιτύχουν στο πρώτο και αποτύχουν στο δεύτερο στάδιο, τότε θα πρέπει να επανεξεταστούν και στα δύο.
Ο εξεταστής δεν θα βρίσκεται εντός του αυτοκινήτου ενώ μόνοι τους στο δίκυκλο θα είναι και όσοι θέλουν να λάβουν άδεια οδήγησης μοτοσικλέτας.
Πηγή: Eurokinissi
Με το σχέδιο νόµου αυξάνονται και τα εξέταστρα για τη θεωρητική και πρακτική εξέταση στα 15 ευρώ, από 10 ευρώ που είναι σήµερα, µε το 1/3 του ποσού να αποδίδεται στις περιφέρειες ώστε να διατεθεί σε αυτές τις ανάγκες.
Τα εκπαιδευτικά οχήµατα που θα χρησιµοποιούνται στις εξετάσεις θα πρέπει να διαθέτουν διαδικτυακή σύνδεση µε το Κέντρο Ελέγχου του υπουργείου και κάµερα µε µικρόφωνο.
Η θεωρητική και η πρακτική εξέταση των υποψηφίων µεταδίδονται σε πραγµατικό χρόνο και καταγράφονται µε τη χρήση οπτικοακουστικών µέσων και το υλικό µεταφορτώνεται την ηµέρα της εξέτασης.
Το υλικό αυτό, χωρίς το οποίο η εξέταση θα θεωρείται άκυρη, περιέχει:
• Τον χώρο διενέργειας των θεωρητικών εξετάσεων όπου απεικονίζονται όλοι οι συµµετέχοντες στη διαδικασία. Κατά τη διενέργεια της εξέτασης θα δηµιουργείται κλωβός διακοπής ασύρµατης επικοινωνίας, θα απενεργοποιούνται κινητά και κάθε άλλη ηλεκτρονική συσκευή.
• Το εσωτερικό του εκπαιδευτικού οχήµατος όπου απεικονίζονται όλοι οι συµµετέχοντες.
• Το εξωτερικό του οχήµατος όπου φαίνεται το οδικό δίκτυο στο οποίο κινείται
Οι εξεταστές
Το σχέδιο νόμο δίνει λύση και στο ζήτημα της αμοιβής των εξεταστών. Πιο συγκεκριμένα, αναδροµικά από την 1η Μαΐου 2018 έως τρεις µήνες από την έναρξη ισχύος του νόµου καθορίζεται µηνιαία αποζηµίωση ύψους 240 ευρώ, υπό την προϋπόθεση ο υπάλληλος να έχει συµµετάσχει σε τουλάχιστον έξι εξετάσεις.
Σε περίπτωση µικρότερης συµµετοχής, το ποσό θα περιορίζεται ανάλογα.
Οι εξεταστές θα είναι αποκλειστικής απασχόλησης και οι εξετάσεις θα διενεργούνται εντός ωραρίου. Η εναλλαγή τους θα είναι διαρκείς με ηλεκτρονικές κληρώσεις ανά τετράμηνο.
Το ζεύγος εξεταζόμενου-εξεταστή θα προκύπτει πριν από την εξέταση κάθε σταδίου με ηλεκτρονική κλήρωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου